• ჩვენ შესახებ
    1. გუნდი
    2. მეთოდოლოგია
    3. პერსონალური მონაცემების დაცვა
  • სარედაქციო კოდექსი
  • შესწორება/საჩივრები
  • პროექტის მხარდამჭერები
  • კონტაქტი
English Azərbaycan հայերեն Русский

Factcheck.ge

გადაამოწმე შენი ფაქტი
  • არჩევნები 2024 - კრიზისი
  • პერსონები
  • ვერდიქტები
    • სიმართლე
    • მეტწილად სიმართლე
    • ნახევრად სიმართლე
    • მეტწილად მცდარი
    • მცდარი
    • ტყუილი
    • მანიპულირება
    • ყალბი ამბავი
    • ვერდიქტის გარეშე
    • პოზიცია შეცვალა
    • პოზიცია არ შეუცვლია
    • პოზიცია ნაწილობრივ შეცვალა
    • სატირა
    • გაზეთი ფაქტ-მეტრი
  • რეგიონები
  • ყალბი ამბები
    • კლიმატის ცვლილება
    • როგორ არ მოვტყუვდეთ?
  • თემები
    • ეკონომიკა
    • სამართალი
    • პოლიტიკა
    • განათლება
    • ჯანდაცვა
  • სხვა
    • უკრაინა
    • დაპირებები
    • არჩევნები 2021
    • არჩევნები 2017
    • არჩევნები 2016
    • არჩევნები 2014
    • არჩევნები 2013
    • COVID-19
    • კოვიდვაქცინა
    • ფაქტ-მეტრი TV
აჭარის ა/რ 2021 წლის რესპუბლიკური ბიუჯეტიდან 6 685 400 ლარი სასცენო და სამუსიკო ხელოვნების წარმომადგენლების შრომის ანაზღაურებისთვის დაიხარჯება

აჭარის ა/რ 2021 წლის რესპუბლიკური ბიუჯეტიდან 6 685 400 ლარი სასცენო და სამუსიკო ხელოვნების წარმომადგენლების შრომის ანაზღაურებისთვის დაიხარჯება

2021 წლის რესპუბლიკური ბიუჯეტის თანახმად, დაგეგმილი შრომის ანაზღაურების ხარჯი მთლიანი ასიგნებების 11,73%-ს შეადგენს.

20/01/2021
გაზეთი ფაქტ-მეტრი
გაზეთი ფაქტ-მეტრი
Facebook Linkedin Twitter Print

აჭარის ა/რ 2021 წლის რესპუბლიკური ბიუჯეტის ასიგნებები, 2020 წლის საბოლოო გეგმასთან შედარებით, შემცირებულად არის დაგეგმილი. ნაკლებია იმ 3 334 მომუშავის შრომის ანაზღაურებისთვის გათვალისწინებული ხარჯიც, რომლებიც ხელფასს აჭარის ბიუჯეტიდან იღებენ.

თუმცა მნიშვნელოვანი ფაქტია, რომ 2021 წლის რესპუბლიკური ბიუჯეტის თანახმად, დაგეგმილი შრომის ანაზღაურების ხარჯი მთლიანი ასიგნებების 11,73%-ს შეადგენს, რაც 2020 წლის საბოლოო გეგმის ანალოგიურ მონაცემს აღემატება, როცა შრომის ანაზღაურებისთვის მთლიანი ასიგნებების 11,46% იყო გათვალისწინებული.

ხელფასების მატება რამდენიმე პროგრამით არის გათვალისწინებული.

ცხრილი 1. აჭარის ა/რ 2021 წლით გათვალისწინებული შრომის ანაზღაურების ხარჯი მთავრობის აპარატსა და სამინისტროებში დასაქმებულებისთვის

წყარო: აჭარის ა/რ 2021 წლის რესპუბლიკური ბიუჯეტი

შეგახსენებთ, რომ შრომის ანაზღაურების პარამეტრი შრომითი ხელშეკრულებებით (შტატგარეშე) დასაქმებულთა ხელფასებისთვის განკუთვნილ მონაცემებს არ მოიცავს, რომელიც მუხლ „საქონელი და მომსახურებაშია“ გათვალისწინებული. უნდა ითქვას, რომ ამ მიმართულებით ხარჯი შემცირებულია. იხ. „ფაქტ-მეტრის“ სტატია.

აღსანიშნავია, რომ 2021 წელს შრომის ანაზღაურების ზრდა დაგეგმილია „სასცენო და სამუსიკო ხელოვნების ხელშეწყობის“ ქვეპროგრამით. კიდევ ერთი ქვეპროგრამა, რომლითაც დასაქმებულების ხელფასების ზრდა დაიგეგმა, არის „სკოლის გარეშე სასპორტო საგანმანათლებლო დაწესებულებების ხელშეწყობა“. მნიშვნელოვანია, რომ ორივე ქვეპროგრამით, ანაზღაურება იზრდება როგორც 2020 წლის გეგმის პირვანდელ, ისე - საბოლოო ვარიანტთან მიმართებით.

ცხრილი 2. შრომის ანაზღაურება „სასცენო და სამუსიკო ხელოვნების ხელშეწყობისა“ და „სკოლის გარეშე სასპორტო საგანმანათლებლო დაწესებულებების ხელშეწყობის“ ქვეპროგრამების ფარგლებში, აჭარის ა/რ 2021 წლის რესპუბლიკური ბიუჯეტის მიხედვით

წყარო: აჭარის ა/რ 2021 წლის რესპუბლიკური ბიუჯეტი

მიუხედავად იმისა, რომ პანდემიით გამოწვეული რეალობიდან გამომდინარე, 2021 წლის რესპუბლიკური ბიუჯეტის გადასახდელები შემცირებულია, ორივე ქვეპროგრამით გათვალისწინებულია შრომის ანაზღაურების ზრდა. „სკოლის გარეშე სასპორტო საგანმანათლებლო დაწესებულებების ხელშეწყობის“ ქვეპროგრამა 206 მომუშავის ხელფასს ითვალისწინებს, ხოლო „სასცენო და სამუსიკო ხელოვნების ხელშეწყობის“ ქვეპროგრამიდან 779 მომუშავის შრომა ანაზღაურდება. გამოდის, რომ ერთი დასაქმებულის ანაზღაურება, პირველ შემთხვევაში, საშუალოდ, 480 ლარს, ხოლო მეორე შემთხვევაში, 700 ლარს აღემატება.

ინფორმაციისთვის, აჭარის ა/რ რესპუბლიკური ბიუჯეტიდან, „სასცენო და სამუსიკო ხელოვნების ხელშეწყობის“ ქვეპროგრამის ფარგლებში, არაერთი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი ფინანსდება.

ცხრილი 3. „სასცენო და სამუსიკო ხელოვნების ხელშეწყობის“ ქვეპროგრამის ფარგლებში მოქმედი ორგანიზაციები (სსიპ), რომლებიც აჭარის ა/რ 2021 წლის რესპუბლიკური ბიუჯეტიდან ფინანსდება.

წყარო: აჭარის ა/რ 2021 წლის რესპუბლიკური ბიუჯეტი

აღსანიშნავია, რომ ანსამბლ „არსიანსა“ და „ხორუმზე“ საუბარია სახელმწიფო აუდიტის 2020 წლის ანგარიშში, რომელიც 2019 წლის 31 დეკემბრით დასრულებულ პერიოდს მოიცავს. მაგალითად, ანგარიშის თანახმად, „არსიანში“ გამოვლინდა გარემოება, რომ იურისტი იმავე ორგანიზაციის შესყიდვების კოორდინატორის მოვალეობას ასრულებდა. ასევე, თოჯინებისა და მოზარდ მაყურებელთა პროფესიული სახელმწიფო თეატრის შემთხვევაში, მივლინების თანხის ზედმეტად ანაზღაურების ფაქტი და სახელმწიფო შესყიდვებთან დაკავშირებული ხარვეზები, გამოიკვეთა. გარდა ამისა, აუდიტის სამსახურმა გამოავლინა, რომ ანსამბლ „ხორუმის“ ქონებას საინვენტარო ნომრები მინიჭებული არ აქვს, ან ქონების ბრენდი და მოდელი მითითებული არ არის. აღნიშნულიდან გამომდინარე, შესაბამის სამინისტროს რეკომენდაციები მიეცა.

ფოტო: https://www.facebook.com/117682535091919/photos/a.117686595091513/1388608877999272

ნაზი რეხვიაშვილი
ნაზი რეხვიაშვილი

ყველა სიახლე

  • მთავრობა მოსახლეობას დაჰპირდა სტიქიის ზონაში მოქცეული წაბლანის სკოლის მშენებლობას, მაგრამ არ აშენებს

    მთავრობა მოსახლეობას დაჰპირდა სტიქიის ზო...

    სიმართლე
    განცხადება არის ზუსტი და მნიშვნელოვანი არაფერი აკლია
  • დასაქმებისა და უმუშევრობის მაჩვენებლების მიმოხილვა - 2024 წელი

    დასაქმებისა და უმუშევრობის მაჩვენებლების...

    გაზეთი ფაქტ-მეტრი
    გაზეთი ფაქტ-მეტრი
  • …ეუთო/ოდირის დასკვნაში არ არის საუბარი იმაზე, რომ სადმე, თუნდაც ერთ იზოლირებულ შემთხვევაში, ხმის ფარულობის დარღვევას ჰქონდა ადგილი

    …ეუთო/ოდირის დასკვნაში არ არის საუბარი ი...

    ტყუილი
    განცხადება არაზუსტია და მასში მოცემული მტკიცება აბსურდულია
IFCN -ის ვერიფიკაცია
EFCSN
საჯარო ინფორმაციის ბაზა
Factcheck.ge
ევროპა GMF ნიდერლანდები USAID საქართველო

ტელეფონი: +(995 32) 2 22 29 13

ელ. ფოსტა: [email protected]

Factcheck.ge
Factcheck.ge

ამ ვებგვერდზე გამოხატული შეხედულებები და მოსაზრებები ეკუთვნის Factcheck.ge-ს და არ წარმოადგენს პროექტის მხარდამჭერი ორგანიზაციების მოსაზრებებსა და შეხედულებებს.

Factcheck.ge

© 2025 | პერსონალური მონაცემების დაცვა