ნაციონალური მოძრაობის" წევრის, რომან გოცირიძის განცხადებით, "რკინიგზის გადაზიდვები კატასტროფულადაა დაცემული 2012 წლის შემდეგ და წლის პირველ კვარტალში ლამის 1/3-ითაა შემცირებული".
ფაქტ-მეტრი აღნიშნული განცხადების სიზუსტით დაინტერესდა.
2011-2015წლებში სატრანსპორტო დარგების (საავტომობილო, სახმელთო, სარკინიგზო) მიერ ჯამურად გადაზიდული ტვირთების მოცულობა გრაფიკ 1-ზეა მოცემული. როგორც ამ მონაცემებიდან ჩანს, 2015 წლის მაჩვენებლები ბოლო 5 წლის განმავლობაში მინიმალურია, როგორც საზღვაო ნავსადგურებსა და ტერმინალებში გადამუშავებული ტვირთის, ისე სატრანსპორტო დარგების (საავტომობილო, სამოქალაქო ავიაცია, რკინიგზა) მიერ ჯამურად გადაზიდული ტვირთების შემთხვევაშიც.
გრაფიკი 1:
გადამუშავებული ტვირთების მოცულობის დინამიკა 2011-2015 წლებში (მლნ ტონა)
![image001](https://factcheck.ge/wp-content/uploads/2016/08/image0013.png)
სარკინიგზო გადაზიდვებმა 2015 წელს 14.1 მლნ ტონა შეადგინა. საქართველოს რკინიგზის ტვირთბრუნვის ტენდენცია მოცემულია გრაფიკზე 2. როგორც გრაფიკიდან ჩანს, ბოლო წლებში კლების ტენდენცია გამოიკვეთა. 2015 წლის მონაცემი კი 5 წლის განმავლობაში დაფიქსირებულ მინიმალურ მაჩვენებელს წარმოადგენს. ანალოგიური ვითარებაა მგზავრთა გადაყვანის თვალსაზრისითაც. 2015 წელს რკინიგზამ 2.6 მლნ მგზავრი გადაიყვანა, რაც 2011-2015 წლების მინიმალური მაჩვენებელია. მგზავრთა ნაკადის შემთხვევაშიც კლების ტენდენცია ცალსახადაა გამოკვეთილი.
გრაფიკი 2:
საქართველოს რკინიგზის ტვირთბრუნვის დინამიკა 2011-2015 წლებში
![image002](https://factcheck.ge/wp-content/uploads/2016/08/image0022.png)
კვარტალური მონაცემების ცვლილების ტენდენციას ცხრილი 1 ასახავს. საქართველოს რკინიგზის ოფიციალური მონაცემებიდან ჩანს, რომ 2012-2016 წლებში, როგორც პირველი კვარტლის, ასევე 5 თვის (იანვარ-მაისის) მონაცემები კლების ტენდენციით ხასიათება და მინიმუმს 2016 წელს აღწევს. მაჩვენებლები კლებადია როგორც შიდა, ისე საერთაშორისო გადაზიდვების შემთხვევაში. თუმცა, ჯამური მაჩვენებლის შემცირების ძირითადი განმაპირობებელი ფაქტორი საერთაშორისო გადაზიდვების შემცირებაა.
ცხრილი 1:
რკინიგზის გადაზიდვები (მლნ ტონა)
წელი | სულ | ადგილობრივი გადაზიდვა | საერთაშორისო გადაზიდვა | |||
I კვ. | 5 თვე | I კვ. | 5 თვე | I კვ. | 5 თვე | |
2012 | 4.55 | 8.09 | 0.68 | 1.25 | 3.86 | 6.85 |
2013 | 4.55 | 7.40 | 0.58 | 1.07 | 3.98 | 6.33 |
2014 | 3.80 | 6.48 | 0.52 | 0.95 | 3.28 | 5.53 |
2015 | 3.77 | 6.14 | 0.56 | 0.95 | 3.21 | 5.19 |
2016 | 2.84 | 4.71 | 0.49 | 0.80 | 2.34 | 3.90 |
2016
წლის პირველი კვარტლის მონაცემი, 2012 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, 1.71 მლნ ტონით არის შემცირებული, რაც 37.6%-ს შეადგენს. პირველი 5 თვის მონაცემებით კი, კლება 2012 წელთან შედარებით 3.39 მლნ ტონას (41.8%) შეადგენს.
დასკვნაწლიური მაჩვენებლების გაანალიზებით ირკვევა, რომ სარკინიგზო გადაზიდვების, ისევე როგორც მთლიანად სატრანსპორტო დარგების მიერ დამუშავებული ტვირთის მოცულობა, 2011-2015 წლებში კლების ტენდენციით ხასიათდება და 5 წლიანი პერიოდის მინიმუმს 2015 წელს აღწევს. 2016 წლის პირველი კვარტლისა და პირველი 5 თვის მონაცემები კი, 2012 წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებლებს შესაბამისად 1.71 მლნ (37.6%) და 3.39 მლნ ტონით (41.8%) ჩამოუვარდება.
ფაქტ-მეტრის დასკვნით, რომან გოცირიძის განცხადება არის სიმართლე.