მიმდინარე წლის 30 სექტემბერს თოქშოუ „არჩევანაში“ „ქართული ოცნების“ მმართველობის 2 წელი შეაჯამეს. მთავრობის გუნდი ერთ-ერთ მთავარ მიღწევად ჯანდაცვის ხელმისაწვდომობას, ანუ საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამას ასახელებდა. ამავე გადაცემაში ჯანდაცვის ყოფილმა მინისტრმა, ზურაბ ჭიაბერაშვილმა საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამის ხარვეზებზე ისაუბრა. მაგალითისთვის, მან გეგმიური ოპერაციების დაფინანსების მეთოდი განიხილა: „გეგმიური ოპერაციების შემთხვევაში სახელმწიფო აფინანსებს არა კლინიკაში არსებული ფასის 70%-ს, არამედ სახელმწიფომ დაადგინა თავისი ფასი და ამ ფასის 70%-ს აფინანსებს. შესაბამისად, თუკი მიდიხარ მართლაც მაღალხარისხიან, კარგ კლინიკაში, სადაც ოპერაციის ფასი სახელმწიფოს მიერ დადგენილ ფასს შეიძლება 2-ჯერ აღემატებოდეს, მაინც სახელმწიფოს მიერ დადგენილი ფასიდან იანგარიშება 70% და რეალურად სახელმწიფოს მხრიდან თანადაფინანსება შეიძლება გამოვიდეს 30 ან 40 პროცენტი“.
ფაქტ-მეტრი დაინტერესდა, რა პრინციპით ფინანსდება გეგმიური ოპერაციები საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამის ფარგლებში. შესაბამისად, ჩვენ ზურაბ ჭიაბერაშვილის განცხადება გადავამოწმეთ.
ჯანმრთელობის დაცვის საყოველთაო სახელმწიფო პროგრამა 2013 წლის 28 თებერვლიდან ამოქმედდა. 2013 წლის 1 ივლისიდან კი, საყოველთაო ჯანდაცვის მეორე ეტაპი დაიწყო და პროგრამა გაფართოვდა. საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამით საქართველოს ის მოქალაქეები სარგებლობენ, რომელთაც ჯანმრთელობის დაზღვევის სხვა პაკეტი არ გააჩნიათ.
N36 დადგენილების თანახმად, საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამა ანაზღაურებს:
- გეგმიურ ამბულატორიულ მომსახურებას 70%-ით, ხოლო ოჯახის ექიმის მომსახურებას და ბაზისურ ლაბორატორიულ ანალიზებს – 100%-ით;
- გადაუდებელ სტაციონარულ მომსახურებას (ლიმიტი ერთ შემთხვევაზე 15 000 ლარი. ანაზღაურდება 70%-ით, რიგ შემთხვევებში 100%-ით);
- გეგმიურ ქირურგიულ ოპერაციებს და მასთან დაკავშირებულ გამოკვლევებს (წლიური ლიმიტი 15 000 ლარი. ანაზღაურდება 70%-ით);
- ონკოლოგიური დაავადებების მკურნალობას (წლიური ლიმიტი 12 000 ლარი. ანაზღაურდება 80%-ით);
- მშობიარობას (500 ლარის ფარგლებში) და საკეისრო კვეთას (800 ლარის ფარგლებში).