• ჩვენ შესახებ
    1. გუნდი
    2. მეთოდოლოგია
    3. პერსონალური მონაცემების დაცვა
  • სარედაქციო კოდექსი
  • შესწორება/საჩივრები
  • პროექტის მხარდამჭერები
  • კონტაქტი
English Azərbaycan հայերեն Русский

Factcheck.ge

გადაამოწმე შენი ფაქტი
  • არჩევნები 2024 - კრიზისი
  • პერსონები
  • ვერდიქტები
    • სიმართლე
    • მეტწილად სიმართლე
    • ნახევრად სიმართლე
    • მეტწილად მცდარი
    • მცდარი
    • ტყუილი
    • მანიპულირება
    • ყალბი ამბავი
    • ვერდიქტის გარეშე
    • პოზიცია შეცვალა
    • პოზიცია არ შეუცვლია
    • პოზიცია ნაწილობრივ შეცვალა
    • სატირა
    • გაზეთი ფაქტ-მეტრი
  • რეგიონები
  • ყალბი ამბები
    • კლიმატის ცვლილება
    • როგორ არ მოვტყუვდეთ?
  • თემები
    • ეკონომიკა
    • სამართალი
    • პოლიტიკა
    • განათლება
    • ჯანდაცვა
  • სხვა
    • უკრაინა
    • დაპირებები
    • არჩევნები 2021
    • არჩევნები 2017
    • არჩევნები 2016
    • არჩევნები 2014
    • არჩევნები 2013
    • COVID-19
    • კოვიდვაქცინა
    • ფაქტ-მეტრი TV
მაია ცქიტიშვილმა 2019 წლის ინფრასტრუქტურულ მიღწევებზე საუბრისას ხულო-ზარზმის გზის მონაკვეთის წარუმატებელი პროექტი არ ახსენა

მაია ცქიტიშვილმა 2019 წლის ინფრასტრუქტურულ მიღწევებზე საუბრისას ხულო-ზარზმის გზის მონაკვეთის წარუმატებელი პროექტი არ ახსენა

2019 წლის აპრილში დეპარტამენტმა საზოგადოებას აუწყა, რომ ხულო-ზარზმის გზის რეკონსტრუქცია დაიწყო. ტექნიკამ რამდენიმე დღე მართლაც იმუშავა და შემდეგ გაჩერდა

03/02/2020
გაზეთი ფაქტ-მეტრი
გაზეთი ფაქტ-მეტრი
Facebook Linkedin Twitter Print

საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრმა, ვიცე-პრემიერმა მაია ცქიტიშვილმა, ტელეკომპანია „მაესტროს“ პირდაპირ ეთერში სტუმრობისას, 2019 წლის საქმიანობა შეაფასა და ინფრასტრუქტურული ღონისძიებების წარმატებით განხორციელებაზე ისაუბრა. მინისტრმა განაცხადა, რომ რეგიონებში საგზაო ინფრასტრუქტურის მშენებლობა-რეაბილიტაციის პროექტების „შესრულების ტემპში დიდი პროგრესი“ აქვთ და დინამიკა სრულიად შეცვლილია.

მაია ცქიტიშვილმა შეჩერებული ან უსასრულოდ გაჭიანურებული პროექტები არ ახსენა. მათ შორის, არც შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის საავტომობილო გზის ხულო-ზარზმის მონაკვეთი, რომლის მშენებლობას ხელისუფლება არაერთხელ, ყველა არჩევნების წინ, აანონსებდა. 2017 წელს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის იმჟამინდელი მინისტრი ზურაბ ალავიძე დაგვპირდა, რომ 100 მლნ ლარის ღირებულების პროექტი ორ წელიწადში ანუ 2019 წელს დასრულდებოდა. იხ. „ფაქტ-მეტრის" სტატია.

საავტომობილო გზების დეპარტამენტმა ხულო-ზარზმის გზის მონაკვეთზე სარეაბილიტაციო სამუშაოების დაწყების შესახებ ინფორმაცია ჯერ კიდევ 2016 წლის დეკემბრის ბოლოს გაავრცელა. პროექტი ყოფილი პრემიერ-მინისტრის, გიორგი კვირიკაშვილის ოთხპუნქტიანი გეგმის ნაწილი იყო. დეპარტამენტი იუწყებოდა, რომ ბათუმი (ანგისა) - ახალციხის საავტომობილო გზის ხულო-ზარზმის 47-კილომეტრიანი მონაკვეთიდან, პირველ ეტაპზე, 29 კილომეტრი აშენდებოდა და სამუშაოებს არაბეთის ეკონომიკური განვითარების ქუვეითის ფონდი (KFAED) აფინანსებდა. 100 მლნ ლარზე მეტი ღირებულების პროექტის განხორციელების შედეგად, აღნიშნული მიმართულებით გადაადგილების დრო 1,5 საათით შემცირდებოდა. მხარეებს შორის ხელშეკრულებას ხელი 2017 წლის იანვარში მოეწერა და 8 მლნ ქუვეითური დინარი სახელმწიფო ბიუჯეტში აისახა. ამ თანხის ნაწილი, კერძოდ, 24 მლნ ლარი უწყებას 2017 წელს უნდა აეთვისებინა, თუმცა ასე არ მოხდა. 2017 წლის სექტემბერში, როცა ჩვენ ამ საკითხზე ვმუშაობდით, უწყებიდან მიღებული ინფორმაცის თანახმად, დახარჯული იყო დაახლოებით 600 000 ლარამდე - მიწის შესყიდვასა და განსახლების გეგმის განახლებისთვის, ასევე, საკონსულტაციო მომსახურებისა და მიწის ნაკვეთების გამოსყიდვის მიზნით. იმ ეტაპზე ტენდერი ჯერ კიდევ არ იყო გამოცხადებული.

ტენდერი 2018 წელს გამოცხადდა. მასში კომპანია „ტოდინმა“ გაიმარჯვა. ეს ის კომპანიაა, რომელიც, სამტრედია-გრიგოლეთის მე-3 მონაკვეთისა და ზესტაფონი-ქუთაისის მონაკვეთზე არსებული არგვეთის სატრანსპორტო კვანძის მშენებლობის გეგმა-გრაფიკის ჩამორჩენისთვის, დეპარტამენტმა აღნიშნულ ტენდერამდე რამდენიმე თვით ადრე, მკაცრად გააფრთხილა. მიუხედავად ამისა, კომპანიასთან კონტრაქტი მაინც გაფორმდა. ინფორმაციისთვის, საგზაო დეპარტამენტსა და TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A-ს შორის დავა რომ უკვე მიმდინარეობს, ამის შესახებ „ფაქტ-მეტრის" მიერ ადრე გამოქვეყნებულ სტატიაშია საუბარი.

2019 წლის აპრილში დეპარტამენტმა საზოგადოებას აუწყა, რომ ხულო-ზარზმის გზის რეკონსტრუქცია დაიწყო. განცხადებაში ნათქვამია, რომ პროექტის განხორციელება ძალიან მნიშვნელოვანია ტურიზმის განვითარების თვალსაზრისით. ტექნიკამ რამდენიმე დღე მართლაც იმუშავა და შემდეგ გაჩერდა. მოუწესრიგებელმა და კიდევ უფრო დაზიანებულმა გზამ ადგილობრივი მოსახლეობისა და ტურისტების გადაადგილებას პრობლემა შეუქმნა. მაგალითად, წელს, 13 იანვარს, კურორტ „გოდერძზე“ მიმავალი ტურისტები თოვლში ჩარჩნენ და დანიშნულების ადგილამდე მაშველებმა გადაიყვანეს.

ამ ეტაპზე ინფრასტრუქტურული ღონისძიებები შეჩერებულია. დეპარტამენტის მიერ გავრცელებული ინფორმაციით, პროექტი მიმდინარე წლის ოქტომბერში უნდა დასრულდეს, თუმცა, უკვე მერამდენედ, სამუშაოების დაწყება გაურკვეველი დროით გადაიდო. „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ აჭარის ორგანიზაცია აცხადებს, რომ აღნიშნულ საკითხზე უწყებისგან ინფორმაცია გამოითხოვა, თუმცა პასუხი ვერ მიიღო. დეპარტამენტი ადასტურებს, რომ პროექტის განხორციელების ტემპი ძალიან დაბალია, მაგრამ შესრულებული სამუშაოების დამადასტურებელი დოკუმენტების გასაჯაროებაზე უარს ამბობს და ამის მიზეზად ხელშეკრულებაში გაწერილ მოთხოვნებს ასახელებს.

ნაზი რეხვიაშვილი
ნაზი რეხვიაშვილი

ყველა სიახლე

  • შსს სასაზღვრო პოლიციის მონაცემებით, 2024 წელს მიგრაციული სალდოს დადებითი ბალანსი დაფიქსირდა

    შსს სასაზღვრო პოლიციის მონაცემებით, 2024...

    გაზეთი ფაქტ-მეტრი
    გაზეთი ფაქტ-მეტრი
  • ინფლაცია ორ წელიწადზე მეტია, მოთოკილია

    ინფლაცია ორ წელიწადზე მეტია, მოთოკილია

    სიმართლე
    განცხადება არის ზუსტი და მნიშვნელოვანი არაფერი აკლია
  • 2022 წელს საკვალიფიკაციო გამოცდებზე გასული მასწავლებლებიდან 80%-ზე მეტი ჩაიჭრა

    2022 წელს საკვალიფიკაციო გამოცდებზე გასუ...

    სიმართლე
    განცხადება არის ზუსტი და მნიშვნელოვანი არაფერი აკლია
IFCN -ის ვერიფიკაცია
EFCSN
საჯარო ინფორმაციის ბაზა
Factcheck.ge
ევროპა GMF ნიდერლანდები USAID საქართველო

ტელეფონი: +(995 32) 2 22 29 13

ელ. ფოსტა: [email protected]

Factcheck.ge
Factcheck.ge

ამ ვებგვერდზე გამოხატული შეხედულებები და მოსაზრებები ეკუთვნის Factcheck.ge-ს და არ წარმოადგენს პროექტის მხარდამჭერი ორგანიზაციების მოსაზრებებსა და შეხედულებებს.

Factcheck.ge

© 2025 | პერსონალური მონაცემების დაცვა