იტვირთება

ხულო-ზარზმის დამაკავშირებელი გზის მშენებლობის შესახებ საავტომობილო გზების დეპარტამენტმა საზოგადოებას, ჯერ კიდევ, 2016 წლის 30 დეკემბერს ამცნო. იმ დროისთვის არსებული ინფორმაციით, პირველ ეტაპზე, არაბეთის ეკონომიკური განვითარების ქუვეითის ფონდის (KFAED) დაფინანსებით, 47 კილომეტრიანი გზის 29 კილომეტრიანი მონაკვეთი აშენდებოდა, ხოლო მეორე ლოტით გათვალისწინებულ სამუშაოებს საქართველოს მთავრობა დააფინანსებდა.

2017 წლის სექტემბერში, საარჩევნო კამპანიის ფარგლებში, ბათუმში მყოფი პრემიერ-მინისტრი კვირიკაშვილი საზოგადოებას დაჰპირდა, რომ ხულო-ზარზმის გზის მონაკვეთის მშენებლობა უახლოეს დღეებში დაიწყებოდა. მსგავსი დაპირებები არაერთხელ გააჟღერა აჭარის ა/რ მთავრობის თავმჯდომარემაც. მაგალითად, გასული წლის აგვისტოში ზურაბ პატარაძე ამბობდა: „ხულო-ზარზმის გზის მშენებლობა ერთ თვეში დაიწყება, ასევე ძალიან მნიშვნელოვანი პროექტი გოდერძიდან ბეშუმის მიმართულებით გზის მშენებლობაა. მომავალი სეზონისთვის უკვე ასფალტირებული გზა გვექნება, რაც იმას ნიშნავს, რომ ვიზიტორთა რაოდენობა კიდევ უფრო მოიმატებს და მეტი ადამიანი ამოვა ბეშუმში დასასვენებლად“. ამ განცხადებიდან თითქმის ერთი წლის შემდეგ, ხულოს მოსახლეობა უგზოობას უჩივის. ადგილობრივების თქმით, მოუწესრიგებელი საგზაო და საყოფაცხოვრებო ინფრასტრუქტურის გამო, მთის კურორტი ტურისტების ნაკლებობას განიცდის.

2017 წლის ბოლოს საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის მაშინდელმა თავმჯდომარემაც განაცხადა, რომ ხულო-ზარზმის  მონაკვეთზე სამუშაოები 2018 წლის გაზაფხულზე დაიწყებოდა. ცოტა ხნის წინ, იმავე სამუშაოების დაწყების შესახებ ინფორმაცია, საქართველოს პარლამენტის ტრიბუნიდან პარლამენტის თავმჯდომარის მოადგილე ილია ნაკაშიძემაც გააჟღერა. აჭარაში მიმდინარე ინფრასტრუქტურულ სამუშაოებზე საუბრისას დეპუტატმა აღნიშნა, რომ ხულო-ზარზმის 47 კილომეტრიანი გზის მონაკვეთის მშენებლობა იწყება.

საავტომობილო გზების დეპარტამენტმა ფაქტ-მეტრს აცნობა, რომ ამ ეტაპზე სარეაბილიტაციო-სარეკონსტრუქციო სამუშაოების შესრულებაზე მიმდინარეობს ხელშეკრულების გაფორმების პროცესი, რომლის დასრულების შემდეგაც ცნობილი გახდება სამუშაოების დაწყების ზუსტი თარიღი. ჩვენ ვცადეთ, დაგვეზუსტებინა, რომელ კომპანიასთან აფორმებს ხელშეკრულებას სააგენტო და მის წარმომადგენელს ტელეფონით ვესაუბრეთ. მან გვითხრა, რომ სანამ ხელშეკრულება არ გაფორმდება, მანამდე კომპანიის სახელს არ გვეტყვის და ამ კითხვაზე პასუხს ვერც ინფორმაციის ოფიციალურად გამოთხოვის შემთხვევაში მივიღებთ.

ხულო-ზარზმის გზის მონაკვეთის მშენებლობის შესახებ ფაქტ-მეტრი ადრეც წერდა. სტატიაში, დეპარტამენტიდან მიღებულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით, ნათქვამია, რომ პროექტის ფარგლებში I კვარტალში უკვე გახარჯული იყო 193 950 ლარი, ხოლო II კვარტალში - 371 772 ლარი, თუმცა ინფორმაცია სამუშაოების ზუსტი გრაფიკის შესახებ არც გასულ წელს და არც ახლა არ მოგვაწოდა. უწყების ვებგვერდზე გამოქვეყნებული სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ 2018 წლის 1-ლი კვარტლის ანგარიშში კი შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის ბათუმი (ანგისა) - ახალციხის გზის გოდერძი - ზარზმის მონაკვეთის I და II ლოტებთან დაკავშირებული რამდენიმე ღონისძიება გვხვდება:

 

ცხრილი 1: ბათუმი (ანგისა) - ახალციხის გზის გოდერძი - ზარზმის მონაკვეთის I და II ლოტებთან დაკავშირებული ღონისძიებები, დაფინანსების წყარო - სახელმწიფო ბიუჯეტი

დასახელებახელშეკრულების მოქმედების ვადახელშეკრულების ჯამური ღირებულება, ლგახარჯული თანხა 2018 წლის I კვარტალში, ლგახარჯული თანხა ნაზარდი ჯამით 31. 03.2018 მდგომარეობით, ლ
შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის ბათუმი (ანგისა) - ახალციხის გზის გოდერძი - ზარზმის მონაკვეთის (ლოტი II) მიწის შესყიდვისა და განსახლების სამოქმედო გეგმის განახლების მომსახურება      16. 01. 2017 –        10. 04. 2017       70 0000.0063 000
შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის ბათუმი (ანგისა) - ახალციხის გზის გოდერძი - ზარზმის მონაკვეთის (ლოტი I) განსახლების სამოქმედო გეგმის განახლების მომსახურება      16.08.2016      212 45021 450212 450
შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის ბათუმი (ანგისა) - ახალციხის გზის გოდერძი - ზარზმის მონაკვეთის I და II ლოტებთან დაკავშირებული რეაბილიტაცია - რეკონსტრუქციისთვის მომზადებული საპროექტო დოკუმენტაციის განახლების მომსახურება       29.09.2016       50000.00436 500

წყარო: საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტი

 

თუ ზემოთ მოყვანილი ცხრილით ვიმსჯელებთ, ხელშეკრულებებით გათვალისწინებული ვადები, სამივე ღონისძიების შემთხვევაში, დარღვეულია, ხოლო სამშენებლო სამუშაოები ჯერაც არ დაწყებულა. ფაქტ-მეტრის შარშანდელ კვლევაში აღვნიშნეთ, რომ პროექტის მთლიანი ღირებულება, როგორც მაშინ საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრი ზურაბ ალავიძე აცხადებდა, დაახლოებით 100 მლნ ლარი იყო, ხოლო ხანგრძლივობა - ორი წელი. ხულო-ზარზმის მონაკვეთის მშენებლობა პრემიერ-მინისტრ გიორგი კვირიკაშვილის ინიციატივის, ოთხპუნქტიანი გეგმის, ერთ-ერთი მიმართულების, ქვეყნის სივრცითი განვითარების ნაწილია და ამ გზის მშენებლობის დაწყების შესახებ განცხადებას ხელისუფლება 2016 წლიდან პერმანენტულად აკეთებს, დაახლოებით, ერთწლიანი შუალედებით. მშენებლობის დაწყების ზუსტი დრო კი კვლავაც გაურკვეველია.

ჩვენ აღნიშნული გზის მშენებლობასთან დაკავშირებულ პროცესებს მომავალშიც დავაკვირდებით და მკითხველს განახლებულ ინფორმაციას მივაწვდით.

მსგავსი სიახლეები

2502 - გადამოწმებული ფაქტი
გაზეთი ფაქტ-მეტრი
23%
სიმართლე
23%
მეტწილად სიმართლე
13%
ნახევრად სიმართლე
10%
მეტწილად მცდარი
8%

ყველაზე კითხვადი