ბ.პ.: მოგესალმებით, მადლობა რომ საშუალებას გვაძლევთ საზოგადოებას გავაცნოთ ჩვენი ხედვები და შეთავაზებები. რატომ დიდუბე, ამაზე პასუხი მარტივია, დიდუბეში ვარ დაბადებული, გაზრდილი და ვთვლი, რომ ყველა სხვა კანდიდატზე უკეთ ვიცი ის პრობლემები რაც დიდუბეს აწუხებს და რაც ზოგადად საზოგადოებას აწუხებს. ვთვლი, რომ ჩემი ახალგაზრდული ენერგიითა და შემართებით შემიძლია სხვაზე ბევრად მეტი გავაკეთო ჩვენი ამომრჩევლისთვის და მთლიანად დიდუბე-ჩუღურეთისთვის.
ჩამოთვალეთ 3-5 (ან მეტი) მთავარი პრობლემა, რომელიც თქვენი ოლქის ამომრჩევლებს (და არა ზოგადად ქვეყნის მოსახლეობის უმრავლესობას) განსაკუთრებით აწუხებს. თქვენი აზრით, როგორ უნდა მოგვარდეს ეს პრობლემები?ბ.პ.: ამას ცალკეული მაჟორიტარი ვერ მოაგვარებს, სამწუხაროდ ჩვენს რეალობაში არსებობს ის ცუდი ტენდენცია როდესაც მაჟორიტარები პოლიტიკრი ხრიკებით ატყუებენ ამორჩეველს, რომ შეუძლიათ მაგ. სახლის გარემონტება, ან ძველი გაყვანილობის გამოცვლა. ძველი სახლები დიდუბეში მრავლადაა და ყველას მათგანს თავისი პრობლემა აქვს. მთავარ პრობლემას ვერ გამოვყოფ, ყველა რაიონს თითქმის მსგავსი პრობლემები აწუხებს. რა თქმა უნდა, არის ცალკეული საკითხები, რომელიც შესაძლოა პრიორიტეტული იყოს დიდუბისთვის, მაგრამ მაჟორიტარი მხოლოდ თავის ოლქზე არ უნდა ზრუნავდეს, იგი არის პარლამენტის წევრი, რომელიც მთლიანად ქვეყანაზე უნდა ზრუნავდეს. რაც შეეხება დღევანდელ საპარლამენტო უმრავლესობას და უმცირესობა, სამწუხაროდ არიან გარკვეული სახელმწიფოების, საერთაშორისო ორგანიზაციის დაკვეთის შემსრულებლები. მე ვდებ პირობას, რომ ვიქნები მხოლოდ საქართველოს ინტერესების გამტარებელი.
რა არის თქვენი მთავარი წინაასარჩევნო დაპირებები ამომრჩევლისათვის? რა დროში აპირებთ თქვენი დაპირებების შესრულებას? გაგვაცანით მიახლოებითი გრაფიკი.ბ.პ.: ჩვენი წინასაარჩევნო კამპანია და პირადად ჩემი დაპირებები არის რეალური, რომლის შესრულებაზე პასუხისმგებლობასაც ვიღებ. წინასარჩევნო დაპირებებში, დიდუბეს ვგულისხმობ, არსად გვიწერია რომ ვინმეს გზას მოვუწესრიგებთ, ან სხვა სახის სარემონტო სამუშაოებს შევუსრულებთ. ჩემ ამომრჩეველს ვპირდები, რომ ყოველთვის ვიქნები მათი უფლებების სადარაჯოზე, თითოეული ჩვენი ამომრჩევლის დარღვეული უფლება იქნება ჩემი დარღვეული უფლება. ასევე, მაჟორიტარის ბიურო, რომელიც იმუშავებს 24 საათიან რეჟიმში, იქნებიან ჩვენი წარმომადგენლები, არც ერთ მოქალაქეს არ დავტოვებთ უყურადღებოდ. რაც კანონმდებლობით არის შესაძლებელი მაჟორიტარის მხრიდან, ყველამნაირ მომსახურებას გავუწევთ მოქალაქეებს. სამწუხაროდ, დღევანდელი დიდუბის მაჟორიტარები აქტიურად იყენებენ გამგეობის რესურსს, რაც კანონდარღვევაა. ჩვენი დაპირება, რომ შეგვიძლია ინფრასტრუქტურული განვითარება, ამ საკითხში ვიქნებით ინიციატორები. მაგრამ ეს ბერკეტი აქვს გამგეობას, რომელმაც თავად უნდა ითანამშრომლოს მაჟრიტართან და ასევე პირიქით. ჩემი მხრიდან გამგეობასთან თანამშრომლობა აუცილებლად იქნება.
რამდენად არსებობს შესაბამისი საკონონმდებლო ბაზა (ანუ, რა უფლებები გაქვთ ან არ გაქვთ როგორც მაჟორიტარს და ამ მხრივ რას შეცვლიდით) და ეკონომიკური რესურსი იმ დაპირებების შესასრულებლად, რასაც თქვენ იძლევით?ბ.პ.: რა თქმა უნდა, დაპირებები და წინასარჩევნო კამპანია დგება იმის მიხედვით, თუ რა ბიუჯეტი, რა ეკონომიკური ბრუნვაა ქვეყანაში. ჩვენ პროგრამაში გაწერილია როგორ შეიძლება ჩვენი ეკონომიკის წინსვლა. საზოგადოებას მალე ექნება შესაძლებლობა იხილოს ჩვენი წინასაარჩევნო პროგრამა. აღნიშნული პროგრამა ბიუჯეტის 75%-ს ითვისებს, დანარჩენი გაუთვალისწინებელი ხარჯები და ა.შ. გადანაწილდება პროგრამების საჭიროების მიხედვით. რა თქმა უნდა ყველაფერი 6 თვეში, ან 1 წელიწადში ვერ შერულდება, საჭიროა დრო გარკვეული პროგრამების განსახორციელებლად მაგრამ, ჩვენი შემოთავაზებული პროგრამა არ გამოიწვევს ბიუჯეტში გარღვევას, იგი სავსებით შეესაბამება დღევანდელ რეალობას და ბიუჯეტში არსებული თანხა საკმარისი იქნება ჩვენ მიერ შეთავაზებული პროგრამების განსახორციელებლად. აქვე აღვნიშნავ, რომ ჩვენი პროგრამა მოიცავს ისეთ პუნქტებს, როგორიცაა უფასო განათლება, „უბლოკო სტატუსი“, ქართული კერა, დემოგრაფიული პრობლემები და ამ ყველაფერს პარტია ახერხებს ბიუჯეტის 75%-ის ათვისებით.
რომელი კანონების ინიცირებას გეგმავთ პარლამენტში თქვენს საარჩევნო ოლქთან დაკავშირებით?ბ.პ.: ჩემი აზრით, კანონის ოლქზე მორგება არ არის საჭირო, ვინაიდან კანონი სრულიად საქართველოს მოიცავს, კანონი უნდა მოერგოს ქვეყანას და მის განვითარებას. ცალკეულ ოლქზე მორგებული კანონი ჩემთვის მიუღებელია. რაც შეეხება კანონების ინიცირებას, ჩვენ ვთავაზობთ საკონსტიტუციო ცვლილებებს როგორიცაა „უბლოკო სტატუსის“ გამოცხადება, რომელიც ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი წინასარჩევნო დაპირებაა, რითაც რეალურად შეგვიძლია ქვეყნის შიდა პრობლემებისა და ქვეყნის გამთლიანების პრობლემის მოგვარება.
რას ფიქრობთ მაჟორიტარული სისტემის გაუქმების იდეაზე? უნდა გაუქმდეს თუ არა და რატომ?ბ.პ.: მაჟორიტარული სისტემა უნდა გაუქმდეს, ამაზე მთლიანი ოპოზიციური სპექტრი თანხმდებოდა, ვგულისხმობ სააკაშვილის მმართველობის პერიოდს, ვინაიდან დაპირებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში მაჟორიტარი კარგავს რეიტინგს და არა პარტია. მოსახლეობა რეალურად, პარტიას და მის ხედვებს უნდა ირჩევდეს.
პარლამენტში თქვენი არჩევის შემთხვევაში თუკი ოპოზიციაში იქნებით, რა გზებით შეეცდებით თქვენი დაპირებების განხორციელებას?ბ.პ.: ზუსტად ამიტომ არ გავცემთ ისეთ დაპირებებს რომელთაც ოპოზიციაში ყოფნის შემთხვევაში ვერ შევასრულებთ. ჩვენ ყველა დაპირებაზე ვიბრძოლებთ მაქსიმალურად, ვიმუშავებთ პარლამენტის სხვა წევრების დასარწმუნებლად, რომ ჩვენი შეთავაზება არის სწორი გზა, ამით შესაძლებელია ქვეყნის კრიზისიდან გამოყვანა, ამით შეიძლება ქვეყნის გამთლიანება. ჩვენ ვიმუშავებთ თავდაუზოგავად, პროფესიონალიზმით, გავაცნობთ პარტლამენტს ჩვენ ხედვას და ვეცდებით მათ დარწმუნებას.
გექნებათ თუ არა კონკრეტული ინიციატივები, რომლებსაც მთავრობას და პარლამენტს შესთავაზებთ სამუშაო ადგილების გაზრდისა და უმუშევრობის შესამცირებლად?ბ.პ.: უმუშევრობას რაც შეეხება, მოგეხსენებათ საქართველოში არის პოპულარული პროფესიები. ვთვლით, რომ უნდა შეიქმნას გარკვეული ჯგუფი, რომელიც გამოიკვლევს ბაზარს, რა პროფესიებია მოთხოვნადი, მაგ. გეოლოგები და ვეტ-ექიმები რომლებიც დღესდღობით მოთხოვნადია, შემდეგ უნდა გასაჯაროვდეს ეს ინფორმაცია, შემდგომ უნივერსიტეტებმა გამოაცხადონ ადგილების რაოდენობა, რამდენ სტუდენტს მიიღებენ აღნიშნულ ფაკულტეტებზე. ეს მიდგომა გაზრდის ახალ კადრებს რაც შემდგომ დაარეგულირებს ბაზარს. თუმცა, მხოლოდ ეს ვერ გადაჭრის პორბლემას, საჭიროა ეკონომიკური განვითარება, მაგრამ ეს ერთ-ერთი მთავარია. ბევრი სამუშაო ადგილი აქვთ დაკავებული უცხოელებს, რადგან საქართველოში პროფესიონალი კადრების დეფიციტია.
ასევე, ქვეყნის ტერიტორიულ მთხლიანობის საკითხი ქვეყნის შემდგომი განვითარებისათვის აუციელებელია. ერთადერთი პარტია ვართ ვინც საუბრობს ქვეყნის რეალურ გამთლიანებაზე, რუსეთის ჯარის გაყვანაზე და ერთაედრთი ვართ ვისაც ეკონომიკური ხედვები გვაქვს ერთიანი ქვეყნის პირობებში.
იმ შემთხვევაში, თუ თქვენ გახდებით პარლამენტის წევრი, რა ინტენსივობით და როგორ გააგრძელებთ ამომრჩეველთან კომუნიკაციას?ბ.პ.: ჩემი აზრით მოსახლეობასთან კონტაქტის გარეშე პარლამენტი ვერ შეასრულებს თავის ნაკისრ ვალდებულებებს სათანადოდ. თუ მოსახლეობასთან კონტაქტს გაწყვეტს პარლამენტარი, ან პარტია, ის უკვე არაპოპულარული და მოსახლეობისთვის უსარგებლო ხდება. რა თქმა უნდა, კონტაქტი აუცილებელი იქნება, თუმცა არა ისეთი ინტერნსიური როგორც წინასარჩევნოდ.
არჩევის შემთხევევაში მომდევნო წლები იქნებით დეპუტატი, თუ შეიძლება აღმასრულებელ ხელისუფლებაში გიხილოთ?
ბ.პ.: ჩემი გადასაწყვეტი არ არის, თუმცა შემოთავაზების შემთხვევაში დავთანხმდები.
უჭერთ თუ არა მხარს, რომ პარლამენტმა საქმიანობა ქუთაისში განაგრძოს?ბ.პ.: რა თქმა უნდა, მხარს ვუჭერს პარლამენტის თბილისში დაბრუნებას, ჩვენი პარტიის პოიზიცია ასეთია, რადგან თბილისი არის პოლიტიკის ეპიცენტრი. ქუთაისში არსებული შენობა კი უნდა გადაეცეს რაიმე დაწესებულებას, ან უნივერსიტეტს.
რას ფიქრობთ პარლამენტში ქალთა სავალდებულო კვოტირების იდეაზე? თქვენი აზრით, თქვენი პარტიის მიერ წარმოდგენილ მაჟორიტარობის კანდიდატებში და საარჩევნო სიაში დაცულია თუ არა გენდერული ბალანსი და თუ არ არის დაცული - რატომ?ბ.პ.: ჩვენ პარტიაში ეს პრობლემა არასოდეს გვქონია, მითუმეტეს მოგეხსენებათ ჩვენი პარტიის თავმჯდომარე ქალბატონია.
თქვენი აზრით, უნდა ჩაიწეროს თუ არა კონსტიტუციაში, რომ ქორწინება არის ქალის და მამაკაცის კავშირი? რატომ?ბ.პ.: დიახ, უნდა იყოს ასახული კონსტიტუციაში. არ მიყვარს ღირებულებეით და ტრადიციებით მანიპულირება, მაგრამ ქორწინება არის ქალსა და მამაკაცს შორის კავშირი.
აპირებთ თუ არა პარლამენტში საქართველოს ევროატლანტიკური საგარეო კურსის მხარდაჭერას? თქვენი აზრით რა პოლიტიკა უნდა გაატაროს საქართველომ რუსეთთან და ოკუპირებულ ტერიტორიებთან დაკავშირებით? უნდა შეიცვალოს თუ არა რაიმე ამ პოლიტიკაში?ბ.პ.: ჩვენ ვამბობთ, რომ ევროპასთან ურთიერთობა არის კარგი, ბევრი კარგის სწავლა შეგვიძლია მისგან, მაგრამ ქვეყნის ინტერესი არ შეიძლება იყოს რომელიმე ორგანიზაციაში გაწევრიანება. საერთაშორისო ორგანიზაციები და სამხედრო გაერთიანებები არსებობს იმისთვის, რომ ქვეყანამ გამოიყენოს სათავისოდ და განვითარდეს ეკონომიკურად. რაც შეეხება ნატო-ს, ჩვენი პარტია ინიციატორია რომ არ გვჭირდება არც ერთი სამხედრო გაერთიანების წევრობა, არ გვჭირდება არც ერთი უცხოური ჯარი ქვეყნის ტერიტორიაზე, არც ბაზები.
როდესაც ჩვენი მთავრობის წარმომადგენლები საუბრობენ ევროკავშირსა და ნატო-ში გაწევრიანებაზე, რომ ნატო არის ჩვენი ხსნა, ჩვენ ვსვამთ კითხვებს რა საშუალებით ვიბრუნებთ ოკუპირებულ ტერიტორიებს, რა ბერკერტი აქვს ნატო-ს ან ევროკავშირს. ნატო-ს და ევროკავშირის ერთ კონტქესტში წარმოდგენა არ არის საჭირო, ევროკავშირი არის ქვეყნების გაერთიანება, რომელსაც სამხედრო მიმართულებასთან კავშირი არ აქვს. რაც შეეხება ნატო-ს და სამხედრო გაერთიანებებს, ჩვენ კატეგორიულად ვეწინააღმდეგებით ყველანაირ სამხედრო გაერთიანებას. ჩვენ ვამბობთ, რომ ნატო-ს ბაზები არ უნდა განთავსდეს საქართველოს ტერიტორიაზე. მით უმეტეს რუსეთის მხრიდან გამოთქმული კატეგორიული განცხადებების ფონზე. არ ვამბობთ, რომ ვინმეს განცხადები ვალდებულებაა ჩვენთვის, მაგრამ უნდა გავითვალისწინოთ ძლიერი მეზობლის ინტერესიც, მიუხედავად იმისა ის ოკუპანტია, თუ არა. ნატო-სთან სტრატეგიულ პარტიორობას არ გამორიცხავს „უბლოკო სტატუსი“, შეიძლება მასთან პარტნიორობა, საერთაშორისო მისიებში მონაწილეობა, მაგრამ არა წევრობა.
რაც შეეხება რუსეთ-საქართველოს ურთიერთობას, მე ვერ ვხედავ ვერანაირ პოლიტიკას. რუსეთთან ურთიერთობა არ არის დაძრული. არსებობს ქვეყნის გამთლიანების ორი გზა, ომი, ან მოლაპარაკებები. ჩვენთვის ომი დამღუპველია, მოლაპარაკება არის უალტერნატივო გამოსავალი. გვყავს ისთი ლიდერი, ქ-ნ ნინო ბურჯანაძეს ვგულისხმობ, რომელსაც აქვს რესურსი დაიწყოს მოლაპარაკებები რუსეთთან და მის წარმომადგენლებთან, მხოლოდ ოკუპირებული ტერიტორიების ე.წ. მთავრობასთან მოლაპარაკება ვერ გადაწყვეტს.
- ის არ არის მხარერა თქმა უნდა, მხარედ ვერ წარმოვადგენთ. დღევანდელი გადმოსახედიდან რომ შევხედოთ, რა გაკეთდა რუსეთთან ურთიერთობისთვის, შეიქმნა აბაშიძე-კარასინის ფორმატი, რომელსაც მივესალმებით მხოლოდ იმიტომ, რომ იყო წინგადადგმული ნაბიჯი რუსეთთან გარკვეული სახის ურთიერთობის დასამყარებლად, მაგრამ თავიდანვე დაჩაგრულ პოზიციაში შევედით ამ მოლაპარაკებებში.
- თუმცა, გვაქვს ჟენევის მოლაპარაკებებიმოლაპარაკებას ვინარჩუნებთ, მაგრამ არ გვაქვს შედეგი. საქართველოს მოსახლეობამ ამ მოლაპარაკებებით ვერანაირი შედეგი ვერ იგრძნო თავის თავზე, აბაშიძე- კარასინის ფორმატისგან განსხვავებით, სადაც გარკვეულმა ფენამ იგრძნო შედეგი. მე არ ვამბობ, რომ ჟენევის ფორმატი უნდა გაუქმდეს, მაგრამ ის არ არის შედეგის მომცემი. ჩვენ რუსეთთან გვესაჭიროება პირდაპირი მოლაპარაკება და ისეთი ადამიანები ვისაც ამის რესურსი და გამოცდილება გააჩნია.
ინტერვიუ მოამზადა მაია ბაღათურიამ