• ჩვენ შესახებ
    1. გუნდი
    2. მეთოდოლოგია
    3. პერსონალური მონაცემების დაცვა
  • სარედაქციო კოდექსი
  • შესწორება/საჩივრები
  • პროექტის მხარდამჭერები
  • კონტაქტი
English Azərbaycan հայերեն Русский

Factcheck.ge

გადაამოწმე შენი ფაქტი
  • არჩევნები 2024 - კრიზისი
  • პერსონები
  • ვერდიქტები
    • სიმართლე
    • მეტწილად სიმართლე
    • ნახევრად სიმართლე
    • მეტწილად მცდარი
    • მცდარი
    • ტყუილი
    • მანიპულირება
    • ყალბი ამბავი
    • ვერდიქტის გარეშე
    • პოზიცია შეცვალა
    • პოზიცია არ შეუცვლია
    • პოზიცია ნაწილობრივ შეცვალა
    • სატირა
    • გაზეთი ფაქტ-მეტრი
  • რეგიონები
  • ყალბი ამბები
    • კლიმატის ცვლილება
    • როგორ არ მოვტყუვდეთ?
  • თემები
    • ეკონომიკა
    • სამართალი
    • პოლიტიკა
    • განათლება
    • ჯანდაცვა
  • სხვა
    • უკრაინა
    • დაპირებები
    • არჩევნები 2021
    • არჩევნები 2017
    • არჩევნები 2016
    • არჩევნები 2014
    • არჩევნები 2013
    • COVID-19
    • კოვიდვაქცინა
    • ფაქტ-მეტრი TV
აჭარის ექვსივე მუნიციპალიტეტის მიხედვით, 2021 წელს ადმინისტრაციული ხარჯის ჯამური მაჩვენებელი 87 325 000 ლარს შეადგენს

აჭარის ექვსივე მუნიციპალიტეტის მიხედვით, 2021 წელს ადმინისტრაციული ხარჯის ჯამური მაჩვენებელი 87 325 000 ლარს შეადგენს

„ფაქტ-მეტრმა“ გადაწყვიტა, გაგაცნოთ, როგორ შეიცვალა მუნიციპალიტეტების 2021 წლის ბიუჯეტებში მომუშავეთა შრომის ანაზღაურებისა და საქონელი და მომსახურებისთვის დაგეგმილი ხარჯები.

18/01/2021
გაზეთი ფაქტ-მეტრი
გაზეთი ფაქტ-მეტრი
Facebook Linkedin Twitter Print

აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკაში ექვსი მუნიციპალიტეტია: ბათუმის, ქობულეთის, ხელვაჩაურის, ქედის, შუახევის და ხულოს. „ფაქტ-მეტრმა“ გადაწყვიტა, გაგაცნოთ, როგორ შეიცვალა მუნიციპალიტეტების 2021 წლის ბიუჯეტებში მომუშავეთა შრომის ანაზღაურებისა და საქონელი და მომსახურებისთვის დაგეგმილი ხარჯები.

პირველ რიგში, აღვნიშნავთ, რომ, პანდემიიდან გამომდინარე, მუნიციპალიტეტების ბიუჯეტებში არაერთი ცვლილება შევიდა. ამიტომ 2021 წლის ყველა მაჩვენებელს 2020 წლის საბოლოო გეგმასთან მიმართებით განვიხილავთ და ასევე, სურათი რომ უფრო თვალსაჩინო იყოს, 2020 წლის ბიუჯეტების საწყის ანუ ცვლილებამდე დაგეგმილ პარამეტრებთანაც შევადარებთ.

ცხრილი 1. შრომის ანაზღაურებისა და საქონელი და მომსახურებისთვის დაგეგმილი ხარჯები აჭარის ა/რ მუნიციპალიტეტების 2020 წლისა და 2021 წლის ადგილობრივი ბიუჯეტების მიხედვით

წყარო: ბათუმის 2020 წლის ბიუჯეტი, ბათუმის 2021 წლის ბიუჯეტი; ქობულეთის მუნიციპალიტეტის 2020 წლის ბიუჯეტი, ქობულეთის მუნიციპალიტეტის 2021 წლის ბიუჯეტი; ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 2020 წლის ბიუჯეტი, ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 2021 წლის ბიუჯეტი; ქედის მუნიციპალიტეტის 2020 წლის ბიუჯეტი, ქედის მუნიციპალიტეტის 2021 წლის ბიუჯეტი; შუახევის მუნიციპალიტეტის 2020 წლის ბიუჯეტი, შუახევის მუნიციპალიტეტის 2021 წლის ბიუჯეტი; ხულოს მუნიციპალიტეტის 2020 წლის ბიუჯეტი, ხულოს მუნიციპალიტეტის 2021 წლის ბიუჯეტი

ცხრილი 1-დან ჩანს, რომ ერთადერთი ბათუმის მუნიციპალიტეტია, სადაც, მიუხედავად იმისა, რომ საბიუჯეტო პარამეტრები პანდემიით გამოწვეული კრიზისის გათვალისწინებით დაკორექტირდა, შრომის ანაზღაურების ხარჯი გაიზარდა და ზრდის ტენდენცია 2021 წელსაც გაგრძელდა. ამის შესახებ „ფაქტ-მეტრმა“ უკვე დაწერა.

2020 წლის პირვანდელ პარამეტრებთან მიმართებით, ცვლილების შემდგომ, ყველა დანარჩენი მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტში შრომის ანაზღაურების მაჩვენებელი შემცირდა, ან იგივე დარჩა. 2021 წლის გეგმის მიხედვით კი, აღნიშნული პარამეტრი ყველგან იზრდება, გარდა შუახევის მუნიციპალიტეტისა, სადაც პირიქით, იკლებს. თუმცა ბიუჯეტის მთლიან ასიგნებებთან მიმართებით, წილი გაზრდილია.

2020 წლის საბოლოო გეგმასთან მიმართებით, რამდენიმე მუნიციპალიტეტის 2021 წლის ბიუჯეტში, იზრდება საქონელი და მომსახურების ხარჯიც. შეგახსენებთ, რომ აღნიშნული მუხლი, გარდა საოფისე, საწვავის, ტრანსპორტის მოვლა-შენახვისა და სხვა ხარჯებისა, შრომითი ხელშეკრულებებით (შტატგარეშე) დასაქმებულთა შრომის ანაზღაურების თანხასაც მოიცავს.

აღსანიშნავია, რომ ადმინისტრაციული ხარჯის (შრომის ანაზღაურება პლუს საქონელი და მომსახურება) წილი მთლიან ასიგნებებთან მიმართებით, 2020 წლის ბიუჯეტის საბოლოო გეგმასთან შედარებით, გაზრდილია ბათუმის, ქობულეთის, შუახევის მუნიციპალიტეტებში, ხოლო ხელვაჩაურის, ქედისა და ხულოს მუნიციპალიტეტებში შემცირებულია.

ცხრილი 2. ადმინისტრაციული ხარჯის წილი მთლიან ასიგნებებთან მიმართებით

წყარო: ბათუმის 2020 წლის ბიუჯეტი, ბათუმის 2021 წლის ბიუჯეტი; ქობულეთის მუნიციპალიტეტის 2020 წლის ბიუჯეტი, ქობულეთის მუნიციპალიტეტის 2021 წლის ბიუჯეტი; ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 2020 წლის ბიუჯეტი, ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 2021 წლის ბიუჯეტი; ქედის მუნიციპალიტეტის 2020 წლის ბიუჯეტი, ქედის მუნიციპალიტეტის 2021 წლის ბიუჯეტი; შუახევის მუნიციპალიტეტის 2020 წლის ბიუჯეტი, შუახევის მუნიციპალიტეტის 2021 წლის ბიუჯეტი; ხულოს მუნიციპალიტეტის 2020 წლის ბიუჯეტი, ხულოს მუნიციპალიტეტის 2021 წლის ბიუჯეტი

საინტერესოა, რომ ადმინისტრაციული ხარჯის წილი ყველაზე მაღალი ხულოს მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტშია. მართალია, 2021 წელს ის შემცირებულია, მაგრამ, სხვა მუნიციპალიტეტებთან შედარებით, კვლავ მაღალ ნიშნულზე რჩება.

თუ აჭარის ა/რ ექვსივე მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ ხარჯებს შევაჯამებთ, 2020 წლის დასაწყისში დაგეგმილი მონაცემებით, აღნიშნული მაჩვენებელი 87 745 470 ლარი იყო. ბოლო ცვლილების შემდეგ, პარამეტრები ყველგან დაკორექტირდა და საბოლოო გეგმამ, ჯამურად, 84 340 169 ლარი შეადგინა. რაც შეეხება 2021 წლის ადმინისტრაციული ხარჯის ჯამურ მაჩვენებელს, ის 87 325 039 ლარს აღწევს, ანუ 2020 წლის საწყის პარამეტრს ოდნავ ჩამორჩება, თუმცა საბოლოო გეგმასთან შედარებით, თითქმის 3 მლნ ლარით მეტია.

ფოტო: netgazeti.batumelebi.ge

ნაზი რეხვიაშვილი
ნაზი რეხვიაშვილი

ყველა სიახლე

  • მთავრობა მოსახლეობას დაჰპირდა სტიქიის ზონაში მოქცეული წაბლანის სკოლის მშენებლობას, მაგრამ არ აშენებს

    მთავრობა მოსახლეობას დაჰპირდა სტიქიის ზო...

    სიმართლე
    განცხადება არის ზუსტი და მნიშვნელოვანი არაფერი აკლია
  • დასაქმებისა და უმუშევრობის მაჩვენებლების მიმოხილვა - 2024 წელი

    დასაქმებისა და უმუშევრობის მაჩვენებლების...

    გაზეთი ფაქტ-მეტრი
    გაზეთი ფაქტ-მეტრი
  • …ეუთო/ოდირის დასკვნაში არ არის საუბარი იმაზე, რომ სადმე, თუნდაც ერთ იზოლირებულ შემთხვევაში, ხმის ფარულობის დარღვევას ჰქონდა ადგილი

    …ეუთო/ოდირის დასკვნაში არ არის საუბარი ი...

    ტყუილი
    განცხადება არაზუსტია და მასში მოცემული მტკიცება აბსურდულია
IFCN -ის ვერიფიკაცია
EFCSN
საჯარო ინფორმაციის ბაზა
Factcheck.ge
ევროპა GMF ნიდერლანდები USAID საქართველო

ტელეფონი: +(995 32) 2 22 29 13

ელ. ფოსტა: [email protected]

Factcheck.ge
Factcheck.ge

ამ ვებგვერდზე გამოხატული შეხედულებები და მოსაზრებები ეკუთვნის Factcheck.ge-ს და არ წარმოადგენს პროექტის მხარდამჭერი ორგანიზაციების მოსაზრებებსა და შეხედულებებს.

Factcheck.ge

© 2025 | პერსონალური მონაცემების დაცვა