• ჩვენ შესახებ
    1. გუნდი
    2. მეთოდოლოგია
    3. პერსონალური მონაცემების დაცვა
  • სარედაქციო კოდექსი
  • შესწორება/საჩივრები
  • პროექტის მხარდამჭერები
  • კონტაქტი
English Azərbaycan հայերեն Русский

Factcheck.ge

გადაამოწმე შენი ფაქტი
  • არჩევნები 2024 - კრიზისი
  • პერსონები
  • ვერდიქტები
    • სიმართლე
    • მეტწილად სიმართლე
    • ნახევრად სიმართლე
    • მეტწილად მცდარი
    • მცდარი
    • ტყუილი
    • მანიპულირება
    • ყალბი ამბავი
    • ვერდიქტის გარეშე
    • პოზიცია შეცვალა
    • პოზიცია არ შეუცვლია
    • პოზიცია ნაწილობრივ შეცვალა
    • სატირა
    • გაზეთი ფაქტ-მეტრი
  • რეგიონები
  • ყალბი ამბები
    • კლიმატის ცვლილება
    • როგორ არ მოვტყუვდეთ?
  • თემები
    • ეკონომიკა
    • სამართალი
    • პოლიტიკა
    • განათლება
    • ჯანდაცვა
  • სხვა
    • უკრაინა
    • დაპირებები
    • არჩევნები 2021
    • არჩევნები 2017
    • არჩევნები 2016
    • არჩევნები 2014
    • არჩევნები 2013
    • COVID-19
    • კოვიდვაქცინა
    • ფაქტ-მეტრი TV
ნებართვები ბათუმში უკვე აშენებული შენობებისთვის

ნებართვები ბათუმში უკვე აშენებული შენობებისთვის

ბათუმის მერია სახელმწიფო აუდიტის ანგარიშში

03/06/2020
გაზეთი ფაქტ-მეტრი
გაზეთი ფაქტ-მეტრი
Facebook Linkedin Twitter Print

სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა ქალაქ ბათუმის მერიის მიერ მშენებლობის ნებართვების გაცემისა და მშენებლობის სახელმწიფო ზედამხედველობის საქმიანობის 2016-2018 წლების შესაბამისობის აუდიტი ჩაატარა. ანგარიშში, რომელიც მიმდინარე წლის 29 მაისს გამოქვეყნდა, უწყება რამდენიმე მნიშვნელოვან ნაკლოვანებაზე საუბრობს.

დოკუმენტში გამოკვეთილი გარემოებებიდან ერთ-ერთია მრავალსართულიანი საცხოვრებელი სახლებისა და კომერციული სტრუქტურების მიმდინარე სამშენებლო სამუშაოების კანონიერება. აუდიტმა 110 შესწავლილი შემთხვევიდან, 18 შემთხვევაში დარღვევა გამოავლინა. აქედან 13 უნებართვო მშენებლობაა, ხოლო 4 ობიექტის მშენებლობა შეწყვეტილი და მიტოვებულია. ერთ შემთხვევაში კი მშენებლობა დასრულებულია და ნებართვის გაცემის პროცედურები ახლა მიმდინარეობს.

მიუხედავად იმისა, რომ ეს მშენებლობები, ძირითადად, 2016 წლიდან ხორციელდება, მერიის შესაბამისი სამსახურების მიერ არ არის აღმოჩენილი კანონდარღვევის ფაქტები და არც აკრძალვის ღონისძიებებია გატარებული. აუდიტის ანგარიშში აღნიშნულია, რომ წერილობითი მიმართვები მხოლოდ აუდიტის დროს გაიგზავნა.

ცხრილი 1. ბათუმის ტერიტორიაზე დარღვევითა და უნებართვოდ მიმდინარე მშენებლობები, სახელმწიფო აუდიტის სამსახურის ანგარიშის მიხედვით

მდებარეობა

ფიზიკური პირი

ნებართვის ნომერი

რეაგირება მერიის მხრიდან

სვიმონ კანანელის პირველი ჩიხი №23

ფიზიკური პირი

N 004649 ვადა

03.05.2019 − 08.05.2020

დაირღვა პროექტი, საქმის წარმოება დაიწყო 29. 11. 2019

გონიოს დასახლება

შპს „ნირან პროპერტის დეველოპმენტი“

უნებართვო

საქმის წარმოება დაიწყო

29. 11. 2019

ანდრია პირველწოდებულის ქუჩა №15ა

ფიზიკური პირი

N000297 ვადა 30.03.2015 −30.03.2016

ვადაგასულია

აფსაროზის გზატკეცილი N11ა

ფიზიკური პირი

უნებართვო

საქმის წარმოება დაიწყო

22. 11. 2019

აეროპორტის გზატკეცილი N243/ა

ფიზიკური პირი

N000952 ვადა

19.12.2016 − 25.01.2018

საქმის წარმოება დაიწყო

28. 11. 2019

ფრიდონ ხალვაშის გამზირი №163

ფიზიკური პირი

უნებართვო

საქმის წარმოება დაიწყო

22. 11. 2019

ბაქოს (გოგებაშვილის) ქ. №33

რესტორანი „ფიშლანდია“

სახელმწიფო საკუთრება

ნებართვა არ არის გაცემული

საქმის წარმოება დაიწყო

27. 11. 2019

ბაქოს (გოგებაშვილის) ქ. №33

რესტორანი „ლურჯი ტალღა“

სახელმწიფო საკუთრება

ნებართვა არ არის გაცემული

საქმის წარმოება დაიწყო

26. 11. 2019

ბაქოს (გოგებაშვილის) ქ. №33

რესტორანი „ნეპტუნი“

სახელმწიფო საკუთრება

ნებართვა არ არის გაცემული

საქმის წარმოება დაიწყო

26. 11. 2019

ბაქოს (გოგებაშვილის) ქ. №33

რესტორანი „ზღვის ვარსკვლავი“

სახელმწიფო საკუთრება

ნებართვა არ არის გაცემული

საქმის წარმოება დაიწყო

26. 11. 2019

დემეტრე თავდადებულის

ქ. №48ა

ფიზიკური პირი

უნებართვო

დაჯარიმებულია

09. 09. 2019

ნიჟარაძის ქ. №18

ფიზიკური პირი

უნებართვო (ნებართვა გაიცა

02. 12. 2019)

საქმის წარმოება დაიწყო

21. 11. 2019

ლერმონტოვის ქ. №107ბ

ფიზიკური პირი

საქმის წარმოება დაიწყო

28. 11. 2019

წყარო: სახელმწიფო აუდიტის სამსახური

ცხრილიდან ჩანს, რომ ქალაქის ტერიტორიაზე ცხრა ობიექტის სამშენებლო სამუშაოები მიმდინარეობს მშენებლობის ნებართვების გარეშე. ანგარიშში წერია, რომ მერიამ უნებართვოდ აშენებულ შენობებთან დაკავშირებით ღონისძიებების გატარება მხოლოდ აუდიტის მიმდინარეობის პერიოდში დაიწყო, კერძოდ, უნებართვოდ აშენებული შენობების მესაკუთრე რვა პირი ჯამში 12,000 ლარით დაჯარიმდა, ხოლო ზედამხედველობის განმახორციელებელ პასუხისმგებელ პირთა მიმართ, ვისაც ევალებოდა უკანონო მშენებლობებზე ზედამხედველობა და დარღვევის აღმოფხვრა, რეაგირება არ განხორციელებულა.

სახელმწიფო აუდიტის სამსახური აღნიშნავს, რომ უნებართვოდ აშენებული შენობებით სახელმწიფო საკუთრებაში არსებული მიწის ნაკვეთის დაკავება და სარგებლობა 2020 წელსაც გრძელდება, რაც კონტროლის სისტემის გაუმართაობაზე მეტყველებს და შესაბამისი პირების მიერ მუნიციპალიტეტის ინტერესების საზიანოდ, არამართლზომიერი ქმედების რისკზე მიანიშნებს.

ანგარიშში ასევე გამოკვეთილია გარემოებები, როცა სანებართვო პირობების მოძიება და შექმნა შენობის დასრულების შემდეგ მიმდინარეობს. კერძოდ, შერიფ ხიმშიაშვილის ქ. №49/ა-ში უკვე აშენებულია სასტუმრო-საცხოვრებელი კომპლექსი, მიმდინარეობს კეთილმოწყობითი სამუშაოები, თუმცა ბათუმის მერიამ 2019 წლის თებერვალში მხოლოდ შპს „ჰორიზონტ ჯგუფის“ განცხადება დააკმაყოფილა და არქიტექტურული პროექტი შეითანხმა, მაგრამ ნებართვა არ გაუცია. აუდიტის სამსახურის დასკვნით, აღნიშნული გარემოებები ადასტურებს, რომ მერია, მშენებლობის დაწყებისა და მიმდინარეობის ეტაპებზე, არ ახორციელებს თავის უფლებამოსილებას უკანონო მშენებლობების აღსაკვეთად, რაც, შესაძლოა, უნებართვო მშენებლობების ხელშეწყობით იყოს განპირობებული. უწყება არ გამორიცხავს, რომ ანალოგიური ხასიათის კანონშეუსაბამობები გაცილებით მეტი იყოს.

უნებართვო მშენებლობების გარდა, აუდიტის ანგარიშში საუბარია მშენებლობის ნებართვების მაძიებლების განცხადებების განხილვის ვადებზე, კერძოდ, ხარვეზებზე, რომლებიც ვადების დარღვევებს უკავშირდება. მოქმედი რეგულაციით, მშენებლობის ნებართვის გაცემა სამი სტადიისგან შედგება. ყოველ სტადიას თავისი ვადა აქვს და დადებითი პასუხის შემთხვევაში, მაძიებელი შემდგომ ეტაპზე გადადის. ინფორმაციისთვის, ვადები განისაზღვრება შენობის კლასის მიხედვით: I კლასი – შენობა-ნაგებობები, რომლებიც მშენებლობის ნებართვას არ საჭიროებს; II კლასი – შენობა-ნაგებობები რისკის დაბალი ფაქტორით; III კლასი – შენობა-ნაგებობები რისკის საშუალო ფაქტორით; IV კლასი – შენობა-ნაგებობები რისკის მაღალი ფაქტორით; V კლასი – შენობა-ნაგებობები რისკის მომეტებული ფაქტორით (განსაკუთრებული მნიშვნელობის შენობა-ნაგებობები)

I სტადია - ქალაქთმშენებლობითი პირობების დადგენა II, III და IV კლასების შენობა-ნაგებობებისთვის გრძელდება არაუმეტეს 10 დღისა; II სტადია – არქიტექტურულ-სამშენებლო პროექტის შეთანხმება - არაუმეტეს 18 დღისა; III სტადია – მშენებლობის ნებართვის გაცემა – არაუმეტეს 5 დღისა, ხოლო V კლასის შენობა -ნაგებობებისთვის – არაუმეტეს 10 დღისა. სამივე სტადიას აწარმოებს მშენებლობის ნებართვის გამცემი ადმინისტრაციული ორგანო, ქალაქ ბათუმის მერია. ანგარიშის მიხედვით, მშენებლობის ნებართვის მაძიებლის მერ რეგისტრირებულია 3,146 მოთხოვნა, საიდანაც 923 მოთხოვნის განხილვა ვადის დარღვევით განხორციელდა.

ცხრილი 2. ბათუმის მერიის მიერ დაგვიანებით განხილული განცხადებების მაგალითები

მაძიებელი

განცხადების თარიღი

განხილვის ვადა

განხილვის თარიღი

დაგვიანებულ დღეთა რაოდენობა

შპს „აგისანი“

4.01.2016

9.01.2016

25.01.2016

16

შპს NBN

14.08.2017

19.08.2017

25.08.2017

6

ნატალია ინშენკო

4.08.2017

9.08.2017

5.09.2017

27

წყარო: სახელმწიფო აუდიტის სამსახური

რამდენიმე მაძიებლის შემთხვევაში კი განცხადებები მიმართვიდან მეორე ან მესამე დღეს არის განხილული. მაგალითად: შპს „როიალ პალასის“ განცხადება შეტანიდან მეორე დღეს არის განხილული, ხოლო ამხანაგობა „ნიკოს“ განცხადება - იმავე დღეს. აუდიტი ასკვნის, რომ ნებართვებთან დაკავშირებული ადმინისტრაციული წარმოება არაერთგვაროვანი მიდგომით ხორციელდება და არამართლზომიერი ქმედების რისკებს წარმოშობს.

ნაზი რეხვიაშვილი
ნაზი რეხვიაშვილი

ყველა სიახლე

  • მთავრობა მოსახლეობას დაჰპირდა სტიქიის ზონაში მოქცეული წაბლანის სკოლის მშენებლობას, მაგრამ არ აშენებს

    მთავრობა მოსახლეობას დაჰპირდა სტიქიის ზო...

    სიმართლე
    განცხადება არის ზუსტი და მნიშვნელოვანი არაფერი აკლია
  • დასაქმებისა და უმუშევრობის მაჩვენებლების მიმოხილვა - 2024 წელი

    დასაქმებისა და უმუშევრობის მაჩვენებლების...

    გაზეთი ფაქტ-მეტრი
    გაზეთი ფაქტ-მეტრი
  • …ეუთო/ოდირის დასკვნაში არ არის საუბარი იმაზე, რომ სადმე, თუნდაც ერთ იზოლირებულ შემთხვევაში, ხმის ფარულობის დარღვევას ჰქონდა ადგილი

    …ეუთო/ოდირის დასკვნაში არ არის საუბარი ი...

    ტყუილი
    განცხადება არაზუსტია და მასში მოცემული მტკიცება აბსურდულია
IFCN -ის ვერიფიკაცია
EFCSN
საჯარო ინფორმაციის ბაზა
Factcheck.ge
ევროპა GMF ნიდერლანდები USAID საქართველო

ტელეფონი: +(995 32) 2 22 29 13

ელ. ფოსტა: [email protected]

Factcheck.ge
Factcheck.ge

ამ ვებგვერდზე გამოხატული შეხედულებები და მოსაზრებები ეკუთვნის Factcheck.ge-ს და არ წარმოადგენს პროექტის მხარდამჭერი ორგანიზაციების მოსაზრებებსა და შეხედულებებს.

Factcheck.ge

© 2025 | პერსონალური მონაცემების დაცვა