2014 წლის 18 სექტემბერს პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე ბარბარე რაფალიანცის მკვლელობის საქმესთან დაკავშირებით, დროებითი საგამოძიებო კომისიის შექმნის საკითხს განიხილავდნენ. განხილვისას დეპუტატმა გიგა ბუკიამ განაცხადა: „მაინტერესებს პარლამენტი როდიდან გახდა საგამოძიებო ორგანო? ვისი გარდაცვალების ფაქტი უნდა შეისწავლოს პარლამენტმა? გამოძიების უფლება პარლამენტს არ აქვს“.
ფაქტ-მეტრი აღნიშნული განცხადების სიზუსტით დაინტერესდა.
საქართველოს პარლამენტის რეგლამენტის 55-ე მუხლის პირველი ნაწილის თანახმად, განსაზღვრული საფუძვლის არსებობისას, პარლამენტში დროებითი საგამოძიებო კომისია იქმნება, რომელიც სახელმწიფო ორგანოებისა და თანამდებობის პირების მიერ საქართველოს კანონმდებლობის დარღვევის ფაქტებს იკვლევს. კომისია ასევე იქმნება განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი სახელმწიფო და საზოგადოებრივი საკითხების შესასწავლად.
შესაბამისად, საქართველოს კანონმდებლობით, პარლამენტს უფლება აქვს დროებითი საგამოძიებო კომისია შექმნას. პარლამენტის რეგლამენტის 57-ე მუხლის მე-4 ნაწილის მიხედვით, დროებითი საგამოძიებო კომისია მხოლოდ კონკრეტული საკითხის შესასწავლად იქმნება და ამ რეგლამენტით დადგენილი წესით, საკითხის შესწავლისთანავე უქმდება. ბარბარე რაფალიანცის საქმე სწორედ ასეთ კონკრეტულ საქმედ შეგვიძლია მივიჩნიოთ.
აღნიშნულ საკითხზე დეპუტატმა გიგა ბუკიამ დამატებითი განცხადებაც გააკეთა: „...საგამოძიებო კომისია იქმნება იმ დროს, როდესაც ვინმეს ეჭვი აქვს, რომ რომელიმე მაღალჩინოსანი, ან სახელმწიფო სტრუქტურა გამოძიებას უშლის ხელს და შეგნებულად ჩერდება გამოძიების პროცესი“.
საპარლამენტო უმცირესობა სისტემატურად გამოთქვამდა ეჭვს, რომ ბარბარე რაფალიანცის საქმის გამოძიებას რომელიმე მაღალჩინოსანი, ან სახელმწიფო სტრუქტურა უშლის ხელს და გამოძიების პროცესი შეგნებულად ჩერდება. სწორედ ამ მიზეზით არის გამოწვეული მათ მიერ საგამოძიებო კომისიის შექმნის იდეის ინიცირება. პარლამენტის რეგლამენტის 55-ე მუხლის მეორე ნაწილით, დროებითი საგამოძიებო კომისიის შექმნის საფუძვლებია:
- ა) ინფორმაცია სახელმწიფო ორგანოს, თანამდებობის პირის კანონსაწინააღმდეგო ქმედების შესახებ, კორუფციული სამართალდარღვევის შესახებ, რომლებიც საფრთხეს უქმნის საქართველოს სახელმწიფო უშიშროებას, სუვერენიტეტს, ტერიტორიულ მთლიანობას, პოლიტიკურ, ეკონომიკურ თუ სხვა ინტერესებს;
- ბ) ინფორმაცია სახელმწიფო ბიუჯეტის, ადგილობრივი თვითმმართველი ერთეულის ბიუჯეტის, არამართლზომიერი ხარჯვის შესახებ;
- გ) ინფორმაცია, რომლის შესწავლაც სახელმწიფო და საზოგადოებრივი თვალსაზრისით განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია.